Annons ↓ Annons ↑

Lyft lanserar Lyft/Lab och ett samarbete med Josefin Eklund

Lyft har gått ihop med neonkonstnären Josefin Eklund inför lanseringen av Lyft/Lab.

Lyft lanserar Lyft/Lab som kommer att producera tre kollektioner med nio olika smaker som släpps i begränsad upplaga under 2020. Nytt för Lyft/Lab är även att konsumenter kommer att kunna lämna feedback och idéer på smakerna via Lyfts hemsida.

Först ut i Lyft/Labs serie är kollektionen Savour the flavour beståendes av tre smaker inspirerade av klassiska drinkar i form av Gin and Tonic, Amaretto och Piña Colada. Inför lanseringen har Lyft/Lab gått ihop med den färgsprakande neonkonstnären Josefin Eklund som tolkat de tre olika smakerna som neonkonstverk.

– Med Lyft/Lab vill vi tro att varje idé är möjlig, vi älskar banbrytande innovation. Att dessutom kunna lansera detta tillsammans med Josefin Eklund kändes som den sista detaljen till en komplett lansering. Som konstnär vågar hon stå ut från ett normdrivet samhälle, både med sin stil och med sin lekfullt provokativa konst. Hennes grafiska uttryck har ett nytt perspektiv, är innovativt och oförutsägbart – precis vad LYFT/LAB står för, säger Josep Fuster Soler, Area Head of Brands på BAT.

– Samarbetet som Lyft/Lab presenterade var både annorlunda, roligt men också kreativt utmanande – det passade mig perfekt med andra ord. Jag har tidigare gillat deras moderna typ av kommunikation och kände mig inspirerad av att få möjlighet att tolka produkterna och de nya smakerna. Det ska bli otroligt spännande med lanseringen och att se folks reaktioner på verken jag skapat. Jag hoppas de går hem!, säger Josefin Eklund.